Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Wednesday, November 11, 2015

I'm Gonna Love You Like I'm Gonna Lose You

Assalam

Rasa macam dah lama tak update entri... huhu. Orang lain yang beraya, orang lain pula yang sibuk sakan. Adoii... memang sibuk, keluar masuk menghantar barang hinggkan jiran kami di Nilai jadi risau. "Eh nak pindah rumah ke?" Maklumlah, dia segan nak tinggal tanpa jiran terdekat. Jawab anak perempuan saya, "Tak adalah... kami hantar barang ke Lenggeng aje..."

Okeylah...  kalau kita punyai ramai adik-beradik, pasti ada di antaranya yang sangat rapat dengan kita, kan? Begitulah saya, antara abang-abang yang saya ada, salah seorangnya memang rapat dengan saya. Sejak saya di sekolah rendah lagi. Walaupun jarak umur abang saya dengan saya agak luas juga, namun kami tetap rapat. Hinggalah ke hari ini masih rapat.

Baru-baru ini, abang saya hantar sebuah video lagu dan dia mahu saya meneliti lirik lagu itu. Saya memang biasa dengar lagu berkenaan, cuma tak perasankan liriknya. Kali ini saya dengar betul-betul. Adoii... sangat touching dan bermakna. Lagu nyanyian Meghan Trainor ft John Legend, "Like I'm Gonna Lose You". Antara lirik yang menarik, berbunyi:

So I'm gonna love you
Like I'm gonna lose you
I'm gonna hold you
Like I'm saying goodbye 

wherever we're standing
I won't take you for granted 'cause we'll never know when
When we'll run out of time

so I'm gonna love you
Like I'm gonna lose you
I'm gonna love you like I'm gonna lose you


 Betul, kan? kadang-kadang  kita terlupa untuk ambil tahu yang masa itu bukan kita punya. Bila-bila masa pun masa itu boleh tamat untuk kita. Bererti, bila-bila masa jua kita boleh dimatikan. Bermakna, sekalipun kita sayang akan seseorang itu, satu hari nanti, kita akan berpisah jua. Jadi... selagi ada masa, gunalah masa itu seolah-olah masa itu akan tamat dalam sedikit masa. Bila sayangkan seseorang, tunjuklah sayang kita.

Wassalam.