Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Tuesday, February 07, 2012

Manuskrip Yang Menghantui



Salam pagi Selasa

Sejak drama Kau Laksana Bulan diulangtayangkan pada setiap malam Isnin, bila saya buka blog ini, itulah yang saya lihat, ramai yang search entry novel atau drama KLB di blog saya ini. Saya sendiri tak pernah tengok pun, sebab lewat sangat. Saya mengantuk, sebab setiap pagi, saya perlu bangun pagi. Apa pun, saya berterima kasih kepada mereka yang suka membaca dan menonton drama KLB itu. Ada juga yang bertanya, boleh tak kalau kita buat filem. Hehe... nanti dululah!

Mungkin masih ramai yang masih bercuti. Tetapi ada yang dah mula kerja, kan? Tak kisahlah kerja atau tidak, saya ingin berkongsi pengalaman dengan anda semua. Kebetulan saya sedang berada di peringkat akhir menulis manuskrip saya ni. Aduhai... kadang-kadang payah saya nak lelapkan mata, kerana ada benda yang saya rasa tak puas hati. Malam-malam boleh terbangun dan fikirkan hal itu. Macam berhantulah pulak... hehe. Kadang-kadang pulak, saya memang bertukar jadi watak-watak yang saya tulis... huhu. Bila ada masalah atau konflik, saya yang rasa terbeban sangat!

Walaupun kadang-kadang merimaskan juga, tetapi saya tetap seronok menulis ni. Memanglah kadang-kadang terpengaruh juga dengan apa yang kita tulis tu... iyalah, nak buat macam mana lagi!

Tentang bahasanya, macam tulah jugak, kadang-kadang saya rasa macam tak sedap. Tukar lagi dan tukar lagi. Saya tak tahulah orang lain, tapi saya memang makan masa nak menulis skrip ni. Kejap-kejap saya semak semula. Kejap-kejap saya search lagi nak dapatkan info yang tepat. Aduhai... meletihkan sungguh. Paling terbeban bila kita ingin merasakan apa yang dirasai watak-watak itu bila berada di suatu keadaan yang agak berat. Macam mana dia fikir dan dia rasa. Kita mahu kita sendiri merasakannya dengan harapan pembaca akan turut merasa.

Apa pun, saya memang tak sabar nak siapkan sepenuhnya supaya saya boleh fikir benda lain pulak. Boleh juga fikirkan untuk makan angin... huhu.

Tapi... dalam seronok nak menulis ni, ada juga yang tak seronoknya. Ada orang dah cilok nama hero kita, ada juga yang cilok title (ubah sikit2 lah). Jadinya, saya pun kenalah tukar nama yang lain. Hehe... tak kisahlah! Asal jangan cilok jalan cerita dahlah. Letih sungguh!

Okeylah, pagi Selasa ni saya tak ada apa sangat yang hendak ditulis, sekadar mahu updatekan blog ini. Rasa macam tak kena kalau tak masuk blog pagi-pagi ni.



Wassalam