Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Thursday, December 10, 2009

Berangan-angan!



Inilah yang sering saya lakukan apabila tidak sibuk menulis. Berangan-angan. Saya suka fikirkan tempat-tempat menarik yang saya teringin hendak pergi. Di dalam kepala sudah ada nama-nama tempat ini, tetapi ialah... beranganlah dulu. Bukannya boleh kata, "Jom pergi sekarang!". Banyak benda yang saya kena fikirkan.

Dalam masa seminggu lagi, anak perempuan saya akan melangsungkan perkahwinannya. Walaupun saya buat kecil-kecilan, kecohnya sama saja, cuma saya ini bukan jenis orang yang suka buat kecoh. Ada saja yang bertanya, "Dah siap ke semuanya?" Saya jadi terpinga-pinga."Nak siap apa?" Hehehe. Macam itulah. Saya mungkin jenis 'sempoi' kata budak-budak sekarang dan suka hati anak sayalah nak buat macam mana. Lagipun, jiran-jiran saya sporting, dia oranglah yang sibuk-sibuk untuk saya. Alhamdulillah... tak sangka sungguh, walaupun tak lama mana saya tinggal di tempat ini, namun jiran tetangga sudah mesra dengan kami semua. Banyak yang 'volunteer' untuk membantu. Esok-esok, saya pula kena tolong mereka.

Berbalik kepada tajuk di atas. Berangan. Saya rasa, semua penulis kena wajib berangan, itu kalau nak tulis fiksyenlah. Kalau nak tulis perkara non-fiksyen, kenalah banyak buat research. Tapi fiksyen pun kena buat research jugak, tapi berangan dulu tentang apa yang hendak ditulis nanti.

Anak-anak saya semuanya dah besar, malah tahun depan ni, dah tak ada yang pergi sekolah. Tak payah sibuk nak beli baju sekolah atau kasut sekolah. Tunggulah dia nak sambung belajar di mana. Buat masa ini, sedang berangan nak berjalan-jalan dengan anak saya yang bongsu ini. Yang tiga lagi, dah kahwin. Bayangkanlah... tahun ini saya dapat tiga orang menantu. Tahun lepas dok fikir-fikir, bila anak-anak saya ni nak kahwin. Kepada pembaca blog ini, kalau ada yang rasa nak datang majlis perkahwinan anak saya, jemputlah datang ke rumah pada 18 Disember ini, di sebelah petang. Alamat rumah saya,qqqqq Laman wwwww, Kota Seriemas, Nilai. Insya-Allah, Receptionnya saya buat di Janda Baik... private sikit, sebab tempatnya tak besar, jadi tak dapatlah jemput semua orang. Tapi, saya tak kisah kalau ada yang nak ke sana. Jemputlah... tempatnya di Saufiville Boutique Resort, Janda Baik, Pahang pada 19 Disember... juga di sebelah petang. Saya ikhlas menjemput anda semua...

Okeylah... saya nak sambung berangan!