Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Sunday, June 21, 2015

Buat Banyak-Banyak

Assalam

Alhamdulillah kita masih mampu berblogging dan masih bernafas di sini. Semoga Allah swt berkati hidup di dunia dan akhirat kita, aamiin.

Semalam, di awal pagi saya dan suami, kami ke Lenggeng. Saya pasti kalau anda selalu follow blog saya, anda mesti tertanya-tanya, "Apa halnya di Lenggeng tu? Asyik ke sana saja." Memang kami ada hal di sana... ada sesuatu yang kami sedang lakukan dan saya akan bercerita bila dah siap semuanya. Sekarang ni masih terkial-kial lagi. Insyaa-Allah, kalau diizinkan Allah swt, adalah nanti.

Tengah hari pula, kami sibuk ke kedai untuk beli barang-barang dapur kerana kebetulan adik lelaki saya dan keluarganya bercadang untuk berbuka puasa dengan kami sekeluarga di Nilai. Alhamdulillah, kami sama-sama dapat berbukapuasa sama-sama. Memang meriah terutama sekali bila kami solat maghrib beramai-ramai, kalut dengan si kecil-kecil yang sama-sama ikut kami solat. Semoga silaturahim kekal hingga ke akhirat, aamiin.

Saya tak ada apa sangat nak bercerita di hujung minggu ini, apatah lagi di bulan Ramadhan, sekadar mengingatkan diri sendiri dan juga anda yang sering ke sini, agar kita sama-sama cuba lakukan yang terbaik untuk agama kita, aamiin ya Rabbal alamin. Banyak-banyak bersabar, banyak-banyak bersedekah, jangan merungut-rungut dan jangan sekali-kali membazir.

Semoga kita dirahmati Allah taala, aamiin.

Wassalam.

                                                            Si kenit Niloufar nak solat
                                                       Hah tengok hah... dah ready dah
                                                           Yusufia pun sama... dah ready
                                                 Ni Cik Bihah pulak... duk try tudung Neeloufar
                                         Roast chicken, Chef Nabil yang masak untuk iftar
                                                      Dah ready untuk dimakan
                                                    Kentang mash... buatan sendiri
                                             Gravy untuk roast chicken, juga buat sendiri