Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Monday, June 28, 2010

Sekali-Sekala Masuk Kampung



Salam.

Mesti ramai yang bersedih tengok bola malam semalam. England tewas kepada Jerman, 1-4. Kalau diikutkan, tewas 2-4. Tapi, goalie Jerman pakar berlakon, bola masuk goal pun dia buat-buat macam masih kat luar. Yalah... apa pun, Jerman memang terror lah. BMW maaa... alahai, England memang tak boleh menanglah, main punyalah berterabur. Dua orang anak saya lahir di England, jadi... huhu, dia orang support lah England. saya memang tak support mana-mana, sekadar menengok aje. Tapi saya tahu, majoriti orang gila bola kat Malaysia ni support England bagai nak gila juga.

Apa pun, Argentina sedang mara ke depan setelah kalahkan Mexico 3-1. Kalau ikut cara main, Argentina ada harapan nak ke depan lagi. Tapi... bola tu bulat, apa-apa pun boleh terjadi.

Okeylah... pagi semalam, saya pergi ke kawasan Felda Jelai (Negeri Sembilan). Jauh juga dari rumah saya ni, sebab Jelai dah dekat dengan Gemas, bersebelahan dengan Segamat, Johor. Seronok juga ke sana sebab lama tak masuk kampung. Sepupu saya memang tinggal di sana sejak dia kahwin dulu. Sekarang ni, anak-anak dia pun dah kahwin-kahwin. Kalau dulu-dulu masa saya ke rumah dia, sepupu saya masih tinggal di rumah asal Felda, tetapi sekarang ni rumah dia dah berubah wajah. Banglo maaa...

Masa saya kecil dulu, sepupu saya pernah jadi 'nanny' saya. Masa tu dia berumur 14 tahun. Sebab tu lah saya sayang sepupu saya tu. Semalam, semasa di rumah dia, puas kami makan-makan. Dari nasi ikan bakar, sampailah ke kopi kaw-kaw dan cucur kodok. Semuanya kaw!

Masa kat rumah dia, sempat pulak kami panggil seorang tukang urut... minta urut tangan saya. Tangan saya sakit mungkin sebab banyak sangat duduk di depan komputer dan juga saya rajin tolak pasu bunga... huhu. Kesiannya. tapi, alhamdulillah dah lega sikit.

Apa pun, memang seronok masuk kampung. Kenalah selalu masuk kampung, rasa tenang dan 'happy'. Alhamdulillah.