Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Monday, November 26, 2012

Bunga Teratai Di Hatiku

Salam semua

Judul entri ini adalah nama novel terbaru saya... hehe... kena tipu! Bukanlah... kalau nak tahu si Kenit Firas suka kata, "Bukanlah..." comel aje bunyinya. Okeylah, nama di atas ini adalah nama ahli keluarga kami yang terbaru. Maksud 'Niloufar' adalah 'water lily'. Setakat ini saya belum lagi upload gambar si kenit ni... jadi saya akan lakukan sebentar lagi.

Malam tadi, saya dan teman-teman kampus lepak kat airport. Malangnya saya tak bawak kamera, jadi tak adalah gambarnya. Tak apalah... yang penting, gathering spontan macam tu memang seronok. Biasanya bila kita terlalu merancang, mesti tak jadi. Alahamdulillah dapat jumpa kawan-kawan baik saya, terutama Gee, Jamie, Mars and Jalie. Jalie bercuti ke Mexico, ikut Jamie balik ke sana. Bestnya. Kadang-kadang ada jugak berangan nak ke sana, tapi suami saya payah nak ambil cuti lama-lama sangat. Kalau ke Mexico kena duduk lama sikit, kalau tak, tak berbaloi le, sebab perjalanan terlalu jauh. Jadi, terpaksa kata 'Adios' sajalah.

Okeylah, pagi ni tak ada apa-apa cerita sangat, cuma nak sampaikan satu ilmu yang saya belajar semasa di Sri Lanka. Daun kari sangat bagus untuk kita. Kerana daun kari boleh bagi tenaga. Jadi, kalau makan kari atau masakan lain, rajin-rajinlah masukkan daun kari dan makan sekali. Orang lelaki mesti suka! hehe.

Lagi satu, bila nak tidur malam, rajin-rajinlah minum air cocoa. Air cocoa buat kita 'happy' and 'relaxing'.

Wassalam.

                                           Baby Niloufar
                                          Baby Niloufar
                                           Baby Niloufar
                     Sharifah Niloufar lagi...
                           Sedapnya Nilo tidur




        
 Laaa... pasal ni? Cik Piah pun sibuk nak jadi baby jugak...hehe