Assalam
Hari ini ulangtayang drama Bunga-Bunga Kemboja masuk episod ke 12. Episod akhir ialah pada Isnin minggu depan.
Saya juga dimaklumkan bahawa drama Setulus Janji akan mula bersiar di RTM1 pada 17 Oktober setiap Sabtu dan Ahad jam 7.05 petang sebanyak 26 episod. Jangan lupa tau, dah lama kita tunggu, kan? Bermakna lebih dari 3 bulanlah drama itu akan bersiar. Jangan miss, tapi jangan miss solat Maghrib pulak.
Pelakon2 nya ialah Azlee Khairy, Fida Ibrahim, Shah Iskandar, Fahrin Ahmad, Alfira Loy dan ramai lagi.
Wassalam.
PS: Saya dimaklumkan juga bahawa RTM2 pun ulang tayang drama Bunga-Bunga Kemboja. Rasanya setiap hari Ahad pagi jam 7.00.
Buatlah apa yang hati kita suka dan apa yang kita tahu Allah akan suka. Buat baik akan dibalas baik...
Nature
Cinta baru dalam hidupku
Followers
Thursday, September 10, 2015
Suami Dia Degil!
Assalam
Cuaca yang baik, alhamdulillah. Tak berjerebu teruk lagi. Sangat mudah bagi saya untuk tahu sama ada cuaca berjerebu atau tidak hanya dengan melihat gunung di depan rumah. Kalau nampak dengan jelas, maknanya semua okey. Kalau tak jelas atau tak kelihatan, maknanya sedang hujan atau berjerebu!
Bila cuaca tak elok, ramailah yang tak sihat. Si kenit-kenit ni ada yang selsema. Saya pula, alhamdulillah... mujur tak kena asthma, mungking sebab saya berjaga-jaga.
Sekadar untuk bersembang-sembang dengan anda semua. Ada seorang teman saya ni bercerita pada saya. Dia ni masih muda lagi orangnya. Dia bersungut-sungut tentang suaminya. Katanya, "Saya letih betul dengan dia. Tak faham-faham, pada hal dah puas saya cakapkan. Tapi memang tak makan saman."
"Apa halnya?" soal saya, tidak faham dengan maksudnya.
"Dia ni ada tabiat buruk. Suka benar dengar cakap kawan-kawan. Asal kawannya cakap aje, dia mesti percaya."
"Oh." Kata saya. "Jadi?"
"Saya memang tak percaya pada kawan-kawan dia ni. Tak ada yang senonoh pun. Banyak yang suka berangan-angan. Dulu-dulu pun macam tu. Suami saya dan berkali-kali kena. Lepas tu dah tak berkawan lagi dengan orang-orang tu. Cari pula kawan baru. Tapi sama saja. Semuanya jenis ambil kesempatan. Ada-ada sahaja teori mereka. Malangnya, suami saya ni suka benar percaya cakap orang. Last-last nanti duit dia habis. Kena tipulah, kena gorenglah..."
"Laaa... cuba cakap baik-baik dengan dia." Kata saya lagi.
"Tak boleh, kak! Dia lagi senang dengar cakap kawan. Bila dah kena nanti, barulah sibuk nak bincang dengan saya. Kawan-kawannya saya memang tahu sangat, semuanya penyangak! Jenis baik bila kita ada benda. Bila dah tak ada nanti, dia orang pun larilah! Kawan-kawannya memang pemalas, kak. Sekarang ni suami saya pun terikut-ikut. Balik kerja aje, asyik melepak sana-sini. Konon-konon nak bincang projek! projek kepala hangguk! Semuanya kes menipu ni!" Geram sungguh dia.
Saya tak tahulah bagaimana lagi nak komen, tapi mungkin perkara begini sering terjadi sana sini. Ramai lelaki agaknya yang jenis begitu, mudah dengar cakap kawan-kawan. Agaknya mungkin, mereka rasa macho kalau dengar cakap kawan, padahal banyak kes, kawan-kawan memang suka makan kawan!
Jadi... berjaga-jagalah. Kalau suami anda suka benar melepak dengan teman-teman, anda kena ambil berat, takut suami mudah dikelentong rakan-rakannya. Buaya memang banyak di merata-rata tempat. Nauzubillah min zalik.
Wassalam.
Sekadar hiasan
Cuaca yang baik, alhamdulillah. Tak berjerebu teruk lagi. Sangat mudah bagi saya untuk tahu sama ada cuaca berjerebu atau tidak hanya dengan melihat gunung di depan rumah. Kalau nampak dengan jelas, maknanya semua okey. Kalau tak jelas atau tak kelihatan, maknanya sedang hujan atau berjerebu!
Bila cuaca tak elok, ramailah yang tak sihat. Si kenit-kenit ni ada yang selsema. Saya pula, alhamdulillah... mujur tak kena asthma, mungking sebab saya berjaga-jaga.
Sekadar untuk bersembang-sembang dengan anda semua. Ada seorang teman saya ni bercerita pada saya. Dia ni masih muda lagi orangnya. Dia bersungut-sungut tentang suaminya. Katanya, "Saya letih betul dengan dia. Tak faham-faham, pada hal dah puas saya cakapkan. Tapi memang tak makan saman."
"Apa halnya?" soal saya, tidak faham dengan maksudnya.
"Dia ni ada tabiat buruk. Suka benar dengar cakap kawan-kawan. Asal kawannya cakap aje, dia mesti percaya."
"Oh." Kata saya. "Jadi?"
"Saya memang tak percaya pada kawan-kawan dia ni. Tak ada yang senonoh pun. Banyak yang suka berangan-angan. Dulu-dulu pun macam tu. Suami saya dan berkali-kali kena. Lepas tu dah tak berkawan lagi dengan orang-orang tu. Cari pula kawan baru. Tapi sama saja. Semuanya jenis ambil kesempatan. Ada-ada sahaja teori mereka. Malangnya, suami saya ni suka benar percaya cakap orang. Last-last nanti duit dia habis. Kena tipulah, kena gorenglah..."
"Laaa... cuba cakap baik-baik dengan dia." Kata saya lagi.
"Tak boleh, kak! Dia lagi senang dengar cakap kawan. Bila dah kena nanti, barulah sibuk nak bincang dengan saya. Kawan-kawannya saya memang tahu sangat, semuanya penyangak! Jenis baik bila kita ada benda. Bila dah tak ada nanti, dia orang pun larilah! Kawan-kawannya memang pemalas, kak. Sekarang ni suami saya pun terikut-ikut. Balik kerja aje, asyik melepak sana-sini. Konon-konon nak bincang projek! projek kepala hangguk! Semuanya kes menipu ni!" Geram sungguh dia.
Saya tak tahulah bagaimana lagi nak komen, tapi mungkin perkara begini sering terjadi sana sini. Ramai lelaki agaknya yang jenis begitu, mudah dengar cakap kawan-kawan. Agaknya mungkin, mereka rasa macho kalau dengar cakap kawan, padahal banyak kes, kawan-kawan memang suka makan kawan!
Jadi... berjaga-jagalah. Kalau suami anda suka benar melepak dengan teman-teman, anda kena ambil berat, takut suami mudah dikelentong rakan-rakannya. Buaya memang banyak di merata-rata tempat. Nauzubillah min zalik.
Wassalam.
Sekadar hiasan
Subscribe to:
Posts (Atom)