Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Sunday, May 20, 2012

VIP Kahwin Selebriti

                         Bukan selebriti


Salam

Bukan tujuan saya hendak bergosip atau nak jaga tepi kain orang, sekadar hendak berkongsi cerita tentang perasaan wanita, bila perkara 'kahwin lain' disentuh. Memang sensitif, beb!

Malam tadi, saya dan suami menghadiri majlis perkahwinan anak rakan suami saya. Kebetulan, rakan suami saya tu orang kenamaanlah juga, siap ada Sultan dan raja-raja yang hadir meraikan mempelai. Jadi, memang banyaklah orang kenamaan yang turut hadir. Kebetulan juga, ketika duduk di meja makan, tak jauh dari meja saya tu, saya ternampaklah satu wajah yang macam pernah saya tengok, tapi tak tahu siapa. Bersamanya ialah seorang lelaki yang sudah berumur. Mula-mula saya tak perasan pun lelaki itu dan mula-mula juga saya sangka yang lelaki berumur itu membawa anak perempuannya ke majlis perkahwinan itu (ada juga yang buat begitu). Tetapi kemudiannya saya mendengar teman suami saya (yang berada sama di meja kami) berkata kepada suami saya, "Aku duduklah kat sini (dia tak bawa isterinya sekali), takkan nak duduk kat sana kot kat sebelah bini muda ***********. Mesti dia tak suka."

Saya pun pandang sekali lagi kepada pasangan yang dimaksudkan. Barulah saya perasan. Si wanita itu memang cantik orangnya dan patutlah saya rasa macam familiar, rupa-rupanya dia merupakan seorang selebriti (penyanyi) dan dulunya agak seksi juga. Sekarang ini dia bertudung cantik. Masih kelihatan sangat glamor dan membuat kami semua ingin melihatnya. Kalau tanya saya, saya kata yang dia lagi cantik bila pakai tudung. Baru juga saya perasan suaminya itu (bukan ayah ya... hehe) kerana suaminya itu memang seorang VIP dan pernah dikenali umum suatu ketika dahulu.

Selepas itu, ramailah yang memandang-mandang dan seperti biasa para isteri yang hadir menjadi gelisah. Masing-masing tak suka melihat seorang suami yang sudah berusia, beristeri muda. Dah tu, isteri tuanya ditinggalkan di rumah, dan isteri muda yang cantik menarik itu dibawa untuk menghadiri majlis. Huhu... para suami mula tension kerana para isteri mula membebel!

Hahaha... sebagai penulis, saya 'pay attention' kerana saya nak tahu perasaan masing-masing. Tak ada seorang isteri pun yang relaks. Masing-masing tak gemar, apatah lagi bila ada antara suami mereka itu juga merupakan VIP. Malam tadi memang banyak VIP yang hadir sama dan saya percaya memang banyak mata yang memandang kepada pasangan yang saya maksudkan tadi. Tentunya ada juga yang mungkin teringin untuk lakukan seperti apa yang dilakukan oleh lelaki VIP tadi, wallahua'lam.

Tanya saya? Hehe... suami saya bukan VIP pun, tetapi dia tetap seorang lelaki. Kalau nak jadi macam tu... sebagai wanita apa kah yang boleh kita lakukan? Relakslah, beb... dunia tak berakhir lagi.

Wassalam.