Nature

Nature
Cinta baru dalam hidupku

Followers

Friday, December 14, 2007

Cik Dah, Janganlah Marah!

Cik Dah marah sungguh.

"Weh, aku menyampah sungguh nengok Si Hanim tu. Kot ya pun dah jadi penyanyi la ni, tak payahlah kecoh sangat! baru empat aje lagu dia... ingatnya dah macam Ct Nuraliza agaknya. Buat malu aje!"

"Iyalah... dia kata lagu dia gempaq! Biaqpi lah kat dia."

"Gempaq tak gempaq, biaqpi lah orang lain yang menilainya. Tak payahlah dok pukul canang heboh sana sini. Macamlah orang lain pekak." Cik Dah tergelak. "Meluat sungguh aku. Kotlah suara merdu macam Celine Dion, yang ni macam burung Celine Dion pun dak!" Tambahnya lagi.

"Dah tu nak buat macam mana? Dia dok perasan yang suara dia merdu macam suara Saloma."

"Tulah penyanyi la ni, hebat tak mana sangat tapi dok perasan lebih-lebih. Kalau dah memang sedap, tak payah heboh kat orang. Orang ada telinga, depa tau lah. Kalau depa suka, depa belilah... tak payah dok paksa-paksa orang sana sini. Konon buat promosi. Promosi kepala otak dia!"

"Awat yang hang dok marah sangat ni?" Sambut Leha lagi sambil tergelak.

"Aku bukanlah marah apa, cuma aku irritating dengan kerenah dia tu. Pi sana, pi sini, tak habis2 cerita yang dia sekarang dah popular. Rasa macam terkenal sangat. Perasan sungguhlah! Yang tulah yang aku meluat. Kita kalau rasa hebat, tak payah pukul canang, orang semua tahu. Tu lah... ni yang aku rasa pelik dengan dia ni. Tak tau bawak diri. Dia buat lagu tu, sat lagi orang ramai pun menyampah kat dia. Baik lagu nak laku, nanti siapa pun tak mau beli!"

Leha tergelak pula. "Cik Dah... Cik Dah... Si Hanim tu... tak ada pengalaman. Dia ingat buat lagu macam tu, dah boleh jadi popular macam Sharifah Aini kot. Hang toksahlah kisah sangat, Cik Dah... kasilah dia can. Nanti bila dia kena sekali... baru dia tau!"